MělníkDnes.cz
MělníkDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

České dráhy poptávají u výrobců vlaků náhradu za soupravy CityElefant

19.11.2022
EMU 400 je pracovní název nových souprav, které poptávají České dráhy u výrobců vlaků. Nové jednotky budou čtyřvozové. Výrobci mohou nabídnout plně dvouposchoďové nebo kombinované řešení s dvou- a jednopatrových vozů.
Jednotka CityElefant | Foto: ČD
"V blízké době musí železnice v Praze a ve Středočeském kraji vyřešit hned několik výzev. Je to dlouhodobý rostoucí zájem o cestování vlakem v pražské aglomeraci, který současný počet ani kapacita jednotek CityElefant už nemůže uspokojit. Další je konverze napájení ze stejnosměrného na střídavý systém. A třetí je náhrada jednotek CityElefant, které v příští dekádě dosáhnou své plánované životnosti. Na tyto skutečnosti se musíme připravit, proto jsme vypsali soutěž na dodávku nových příměstských souprav pro linky S v Praze a ve Středočeském kraji," říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.

Nové jednotky budou čtyřvozové. Výrobci mohou nabídnout plně dvouposchoďové nebo kombinované řešení s dvou- a jednopatrových vozů. Soupravy musí nabízet nejméně 380 míst k sezení, místo pro dva cestující na vozíku, pro 6 kočárků a minimálně pro 30 jízdních kol. Interiér bude klimatizovaný a místa mohou být uspořádána klasicky proti sobě i za sebou. Jednotky budou určeny pro provoz na napájecích soustavách 3 kV DC i 25 kV 50 Hz AC a pro rychlost nejméně 160 km/h. V běžném provozu bude možné spojit až tři jednotky do maximálně dvanáctivozového vlaku s kapacitou až 1 140 sedících cestujících. Součástí výbavy bude moderní komunikační a zabezpečovací systém GSM-R a ETCS nebo systém dálkové diagnostiky závad, který umožní přenos informací o poruchách mezi vlakem na trati a centrem údržby, ve kterém bude probíhat potřebná oprava po příjezdu vlaku do depa.

"Nový vlak bude ve všech ohledech přizpůsoben pohodlí zákazníků. Musí mít bezbariérový nástup, výsuvné schůdky a rampy pro cestující na vozíku, audiovizuální informační systém s LCD monitory, Wi-Fi připojení k internetu a zásuvkami pro dobíjení nejen cestovní elektroniky, ale také elektrických invalidních vozíků a elektrokol. Zhruba 5 % kapacity bude řešeno jako 1. třída. Myslíme i na naše společenské závazky, takže vlak bude vybaven koši na tříděný odpad, rekuperace sníží spotřebu elektřiny a při brždění umožní vracet elektřinu do sítě, nástupní dveře bude možné ovládat na dálku slepeckými ovladači a budou vybaveny zvukovými majáčky. Důležité nápisy najdou nevidomí v Braillově písmu," vyjmenovává hlavní přednosti nových vlaků Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

S vítězem tendru chtějí České dráhy uzavřít rámcovou smlouvu na výrobu až 90 jednotek. Jejich dodávka by se měla uskutečnit od roku 2027. Předpokládaný objem této investice je až 42,2 miliardy korun.

Zdroj: ČD
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na X

Další články z rubriky Zprávy

Střední Čechy pouští k vodě novou kampaň. Pomocí dvojsmyslu láká na letní dovolenou u vody

Pod názvem Pustit k vodě dnes představila Středočeská centrála cestovního ruchu nový turistický produkt zaměřený na aktivní pobyt u vody i na vodě ve středních Čechách. Zároveň odstartovala kampaň, jejíž hlavním symbolem jsou růžové brýle a vtipné ...

České dráhy: Na středočeské tratě vyjel ve zkušebním provozu první RegioPanter PID

Zbrusu novým regionálním vlakem RegioPanter v barvách PID se od včerejška na lince S4 Praha - Kralupy nad Vltavou mohou svézt první cestující. Na trat ...

Více než 30 milionů korun míří na podporu malých obcí Středočeského kraje

Radní včera schválili 64 žádostí o dotaci na rozvoj malých obcí do 2000 obyvatel. Největší dotace míří na intenzifikaci ČOV Měšice (1 999 000 Kč). Zám ...

Aplikace PID Lítačka představuje unikátní vyhledávač tras nové generace

Aplikaci PID Lítačka pro cestování v Praze a Středočeském kraji využívají každý den stovky tisíc lidí. Představuje tak nepostradatelný nástroj pro kaž ...

Rekonstrukce úseku mezi Lysou nad Labem a Mělníkem přinese zrušení všech přejezdů

Rekonstrukce více než 30 kilometrů dlouhého úseku mezi Lysou nad Labem a Mělníkem má svého projektanta. Dokumentaci pro společné povolení stavby vypra ...





Pondělí 27.5.2024
Středočeský kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2024 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes